Založ si blog

Ani ministerský šofér nemôže lietať ako blázon

Auto s policajným prezidentom Milanom Lučanským havarovalo v banskobystrickej časti Jakub. Haváriu v aute pre ústavných činiteľov mali aj minister Richter, podpredsedníčka parlamentu Laššáková, Peter Pellegrini, ale ja ďalší vysokí funkcionári.

Dobre, že sa im nič vážne nestalo, ale po osobných skúsenostiach so štýlom jazdy týchto šoférov, by som im dožičil kvalitné preškolenie v nejakej civilizovanej krajine, kde existujú rýchlo, ale aj bezpečne jazdiaci profesionálni šoféri.

Minimálne dvakrát som zažil podobnú situáciu na R1 (Zvolen-Nitra). Viacero zákrut za sebou, čudne vyklopená vozovka. Za zákrutou som začal predbiehať dve autá asi 135km/h. Vtom sa za mnou spoza zákruty vyrútil vládny bavorák s majákmi (min.180,200). Asi po jeden a pol sekunde bol nalepený na mojom kufri a v tej chvíli k majákom pridal aj tie svoje vrieskače.

Tuším, že mu mám podľa vyhlášky uvoľniť cestu. Ale kde, keď vpravo boli dve autá, ktoré som predbiehal a vľavo zvodidlá.

A bavorák vysvecoval a vrieskal ako zmyslov zbavený.

Toho chlapa nezaujímalo nič iné, len čím skôr byť v Bratislave.

Ja viem, že šoféri z toho ústavu (na ochranu verejných činiteľov, či ako sa to volá), majú výnimku z dodržiavania niektorých predpisov. Ale nejaký ,,vedúci“ by mohol aj im vysvetliť, že z dvoch zákonov nie sú vyňatí:

  • z prírodného zákona, lebo fyzikálne zákony neoklameš,
  • z prirodzeného zákona, lebo aj keď smú jazdiť rýchlo, určite im nie je dovolené jazdiť bezohľadne voči iným účastníkom cestnej premávky.

Jeden život ktoréhokoľvek obyčajného človeka na ceste je totiž nekonečne hodnotnejší, ako všetky dnešné povinnosti a úlohy pána ministra.

Majú ešte Briti dosť idealizmu, aby verili svojej demokracii?

15.12.2019

Keď som bol prvýkrát v Británii, krátko po otvorení hraníc, mal som to staré, známe déjà vu. Toľko som o tej krajine študoval, vedel, že sa mi mnohé jednoducho potvrdilo. Bolo to tam také britské, svojské, neeurópske. Keď som cestoval do UK v nedávnom období, celý imidž tejto krajiny sa preklápal do celkom inej roviny. Možno európskejšej, veď len v Londýne žije [...]

Nebojže sa, červíček Jakub, ja sám ti pomôžem. . .

12.12.2019

prihovára sa Boh hŕstke Izraela v dnešnom liturgickom čítaní. ,,Ja som Pán, tvoj Boh, ktorý ťa drží za ruku a hovorí ti: „Neboj sa, ja ti pomôžem!“ Takto sa Boh skláňal k svojmu vyvolenému Izraelu. Tým dnešným, novým Izraelom sú kresťania. Takto sa tiež prihovára k svojej hŕstke kresťanov. Ku všetkým tým, ktorí vydržali a odolali. Vydržali teror [...]

Čo robí Trumpova ľavá ruka, keď pravá podáva pravú

11.12.2019

Keď si Trump s Kimom podávali ruky, ich neverbálna komunikácia a manévrovanie s rukami, by vydali aj na obsiahlu psychologickú štúdiu. Ako sa podáva pravá ruka a čo robí vtedy ľavá ruka, to je celkom zaujímavé pozorovanie. Aj frazelogické slovníky sa bohato venujú ľudskej ruke. Už je ruka v rukáve, ide mu to od ruky, mávnuť rukou nad niečím. Ruka ruku umýva Ruku do [...]

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 35935x
Priemerná čítanosť článkov: 2246x

Autor blogu

Kategórie